Rytmus

Idag är en sådan dag när jag bara inte orkar någonting alls över huvud taget. Helt fantastiskt trött är jag och har tokigt ont i huvudet.. och det syns! Brorsan fick lov att låna ut största och mysigaste tröjan till mig och sminket lämnades i lådan. Jag kan nog liknas vid en liten björn idag.. eller känguru om jag hoppar =P. 

Just nu sitter jag i skolan i väntan på att dagens sista lektion ska börja, engelska b. Det kan nog vara den mest bortkastade kursen någonsin! Fy helvete vad värdelöst det är. Jag som har pratat engelska i nästan hela mitt får inte ut någonting alls av EngB, för det är verkligen inte så att vi lär oss nått över huvud taget. Vi har två 45 minuters lektionen i veckan och ca 80 av de 90 minuterna går åt till att min "lärare" står och apar sig (bokstavligen) och låter konstigt och gapar om helt irrelevanta saker istället för att lära ut. Vem orkar höra om hur mycket demonstrationer han gick med på när han var 18?! Om han pratade på engelska hade det var it mer okej, då hade ju i  alla fall språket talats, men nu pratar han på svenska och apiska. Och bara för att slutligen gnälla lite mer, han pratar ganska dålig engelska.. eller egentligen är den grammatiskt korrekt, men han hittar på egna ord lite hit och dit, och han blandar amerikanska och engelska hejvilt. Och säger att det är helt okej att blanda dessa två "dialekter" och att den är väl etablerad som "mid atlantic" engelska... sist jag kollade var det bara svenska som gör så = människan pratar svengelska. Att blanda amerikanska och engelska är som att blanda svenska och norska och säga att det är "mellan bergen" svenska, eller varför inte svorska? Kanske ska börja prata så för att poängtera min irritation.. Inte låter han mig tenta av kursen heller när jag verkligen bad om att få göra det. Och argumentet han använde som anledning var""men då måste du lära dig prepositioner först, och jag vill inte lägga för mycket press på dig". ?!?!?!?!?! WHAT!?!?! Om man har pratat engelska sedan man var typ 5 bast, och pluggat det i 10 år an man la förtusan prepositioner?! Om man inte kan det borde man ju knappt få gå ut gymnasiet med betyg i kursen. USCH! jag blir helt arg bara jag tänker på att han lever! 

Nu ska jag i alla fall pallra mig iväg till EngB salen och ha examination om en bok jag läst... Åter kommer senare med lite info om boken för den borde verkligen alla läsa=) helt underbar är den!

Låt tips för surmulna dagar: Read my mind - The Killers


Längtar verkligen till sommaren nu!

Kommentarer
Postat av: Ericus Fikus

Du är bäst min lilla flintstek! PÖSSS på kinden!

Postat av: Liene

sv japp, ska kola, men jag ska till Sala idag och får se om dom har såna skor först.

Vilken underbar bild! vill också ha sommar.

2009-02-12 @ 06:24:29
URL: http://lienes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback