Jag ringer Indien!

Jag trodde jag skulle kvävas för en stund sedan, jag skrattade något helt hysteriskt!! Mamma och jag satt i soffan och kollade på tv4's "halv åtta hos mig" där Helge Skoog är narrator. Och han kan mycker möjligt vara en av de roligaste personerna i landet. Anyway var värden för kvällen en Indisk kvinna som följakligen bjöd på Indisk mat. Hon berättade även att i Indien får man inte smaka på maten medan man tillagar den eftersomdet alltid är familjens äldste som ska äta först, om man smakar innan han har ätit dör maten och man vanhedar gudarna. När hon nu står och lagar någon slags nötröra tar hon en nöt varpå Skoog utbrister "Det där är emot reglerna!", i nästa klipp tar hon ytterligare en nöt och Skoog utroper då "Det där är itne tillåtet! JAG RINGER INDIEN!!" It's the little things in life, för hjälp vad jag skrattade. Ont i magen fick jag av min lilla skrattattack som pågick i nästan 5 minuter =P.

Helge som Ture Sventon med en klassisk temla

Något passar alldeles förträffligt till semlor är kaffe. Kaffe har jag som man så fint säger överkonsumerat idag. 9 koppar drygt blev det allt som allt. Jag brukar verklien itne bli påverkad av allt kaffe jag dricker och jag dricker rätt mycket, men idag slog det runt för Angelie. För en halvtimme sedan ungefär när jag reste på mig för att göra mat kände jag hur hela jag började småskaka, min ben ville ge vika under kroppen och att hålla i ett glas vatten var lika med översvämmning. Lite läskigt vad 9 koppar kaffe kan göra under 3timmars drickande.. Kanske ska hålla mig till miga 3-5 koppar imårn som det vanligtvis rör sig om ;)

Nog för att jag kan göra hjärtan och kanske en blomma i latte art, inget riktigt såhär komplicerat dock

Har ni varit med om någon sådan reaktion någon gång?



Kommentarer
Postat av: Linda

Gulligt med en kanin :)

Postat av: Linnéa

Sånnadär kaffemönstaer kan man väl göra liksom :P...



Det känns som om du någonstans fick i dig någon kopp för mycket? Hoppas du har lärt dig din läxa ^^.



Sov som en grävling, puss!

2009-02-05 @ 22:22:46
URL: http://stellar.blogg.se/
Postat av: Josiee

oj va fräckt med kaninen:)

2009-02-05 @ 22:35:38
URL: http://josieeme.blogg.se/fashion/
Postat av: savemyteddy

wohoo chilla med kaffet bruden! :)

jag jobbar faktiskt som barista.. men ja dricker faktiskt inte kaffe alls, förstår mig inte på avd som är så himla gott?

sen e ja as stolt för mina små fina hjärtan i cappuchinoserna :D kaniner är för töntar x)



hade bäst angelie! see ya in school!

kram

2009-02-11 @ 23:56:03
URL: http://savemyteddy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback